Dag 6 Las Vegas – Bryce Canyon

8 juni 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Zoals vaker de afgelopen dagen waren wij ook vandaag weer lekker vroeg wakker. Om  precies te zijn om 7.30 uur. Dat geeft natuurlijk niet, hebben wij mooi weer wat aan de dag. Nadat wij onze spulletjes bij elkaar hadden gepakt gingen wij naar beneden om daar te gaan ontbijten bij het ontbijtbuffet van het hotel. Echter, toen wij aan kwamen lopen stond er een hele lange rij en…. achteraf hadden wij zo iets, wij eten toch niet veel in de ochtend, dus besloten wij elders op de foodcourt van het hotel een klein ontbijtje te nemen. En….. voor de lunch een echte cinnamon roll mee te nemen van de Cinnabon een bekende binnen de USA.

DSC_7146Eenmaal weer boven gekomen hebben wij onze laatste spullen bij elkaar gepakt en zijn wij naar de auto gegaan. Onderweg naar Bryce Canyon, onze volgende stop. Maar voordat wij Las Vegas echt hadden verlaten zijn wij nog even langs het vliegveld gegaan om daar wat vliegtuigen op de gevoelige plaat te zetten, tenslotte kom je als luchtvaartliefhebber hier niet vaak. Na het vliegveld zijn wij nog even naar Nellis Airforce Base geweest, de thuisbasis van de “Thunderbirds” het F-16 demoteam van de USA.

DSC_7157Nadat wij ook hier weer even wat fotootjes hebben geschoten van de poortwachter zijn wij onderweg gegaan  naar het Valley of Fire state park. Het landschap van Valley of Fire State Park is op dezelfde manier ontstaan als dat van de Red Rock Canyon National Conservation Area. Vroeger bevonden zich hier enorme zandduinen, die bedekt werden door andere zandlagen. Het enorme gewicht zorgde ervoor dat de onderste lagen versteenden. Miljoenen jaren later kwamen deDSC_7166 versteende lagen weer aan de oppervlakte, en werden zo blootgesteld aan de krachten van wind- en watererosie. Hierdoor zijn allerlei prachtige, grillige vormen ontstaan. De ijzerhoudende mineralen in het zandsteen kwamen in aanraking met de lucht, en zijn daardoor gaan oxideren. De rotsen hebben hieraan hun rode, gele en roze kleuren te danken; vooral tijdens zonsopgang en zonsondergang komen de kleuren erg mooi uit. Het park heeft hieraan de naam “Valley of Fire” te danken.

DSC_7160DSC_7184DSC_7202

DSC_7220Vanuit het Valley of Fire state park zijn wij vertrokken naar Bryce Canyon, nog een aardig tripje te gaan (ongeveer 350 km) Wij waren nauwelijks onderweg of wij kwamen bij een wegonderbreking vaar ze van 2 rijbanen naar 1 gingen met tegenliggend verkeer. In Nederland regelen ze dit met verkeerslichten, hier doen ze het niet iets anders, namelijk met een auto, genoemd een “pilot car” deze auto rijdt in beide richtingen voor de stoet uit om deze te begeleiden terwijl het tegemoetDSC_7259 komen verkeer wacht. Onderweg kwamen wij nog meer bijzondere dingen tegen, die je in DSC_7275Nederland niet tegen komt. Een camper met daarachter een jeep (vast gemaakt aan de camper) met op de achterkant van de jeep ook nog eens een fietsenrek met fietsen. Wat helemaal bijzonder was dat wij, toen wij ruim 120 km/u reden werden ingehaald door een trekker/trailer combinatie. Een combinatie die in Nederland niet harder mag dan 80 km/u.

DSC_7308Na een geruime tijd in de auto te hebben gezeten en lekker af en toe mee gejengelt te hebben met muziek van thuis en wat gelachen hebben om dingen die wij zagen zijn wij inmiddels aangekomen in Bryce Canyon, meer hie over in het volgende verslag. Nadat wij waren ingechecked in ons motel zijn wij onze spullen naar de kamer wezen brengen en hebben wij even wat warmers aangetrokken, het is nier namelijk ruim 15 graden kouder in Las Vegas, daar was het namelijk 40 graden. Nadat wij klaar waren zijn wij naar het restaurant van Ruby’s Inn  gelopen om daar even wat te eten. Na het eten was het tijd om weer terug te gaan naar de kamer om het verslag van vandaag te typen en op tijd naar bed te gaan. Morgen staat er namelijk weer een mooie dag op het programma.

[Glenn]

1. Henna:
    9 juni 2017
    Wat een mooi park met die kleuren. En intressant om te weten hoe het ontstaan is
    Alvast een fijne dag morgen.
  2. Mam Elly:
    9 juni 2017
    Weer een prachtig verhaal. Wat kunnen jullie, door jullie mooie schrijven, ons toch heerlijk meenemen in jullie avontuur.....prachtig!!!!!
  3. Jeanet:
    9 juni 2017
    Wat een prachtige mooie wondere wereld daar! Geniet ze!!