Dag 5 Las Vegas

7 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 5: Las Vegas

DSC_7002

We zijn vandaag rustig begonnen, op ons gemak (het is immers 40 graden hier) hebben we onze auto maar eens even uitgeprobeerd en zijn we richting de Red Rock Canyon gereden. Red Rock Canyon ligt net iets ten westen van Las Vegas en is een mooi stukje natuur om even de drukte van de stad te ontvluchten. Door het park loopt een 13 mijl lange route langs mooie rotsenpartijen, leuke route om te rijden.

DSC_6943

DSC_6960

Na het bezoek aan de Canyon zijn we naar de outlet shops gereden in Noord Las Vegas waar we allebei goed inkopen hebben gedaan. (ja ook Glenn!!)

Na de outlet zijn we via “de strip” naar ons hotel gereden, de strip is een 7 km DSC_6971lange weg waar eigenlijk alle grote hotels aan zitten, het ene hotel is nog groter dan de andere en allemaal hebben ze een eigen thema, shows, een mega casino en minimaal 10 eetgelegenheden en winkels en elk hotel heeft zijn eigen Starbucks… zelfs na 2dagen weten we nog niet de weg in ons eigen hotel…  Op de strip rijden continue limousines, taxi’s en rijdende reclamewagens rond, en hoe later op de avond hoe gekker het wordt, steeds meer verkleedde of juist schaars geklede personen om een zakcentje te verdienen en zich aan te bieden voor foto’s. en toch heeft het een geweldige sfeer om hier te zijn!

DSC_6977

Aan het einde van de dag hebben we ons even laten afkoelen in het zwembad van het hotel, een leuk plekjes met 4 zwembaden en ja hoor… lekker Amerikaans: zeker 4 lifeguards per zwembad…  en zo groot waren die baden nou ook weer niet.

De avond hebben we doorgebracht op de strip en op Fremont street. Eerst zijn we DSC_6996even wezen gluren bij de buren, het Luxor hotel, gebouwd in een pyramide vorm incl. sfinx voor de deur, super gaaf! Daarna zijn we naar Fremont street gegaan, het “oude” Vegas, nou hier zijn ze net zo gek. Op Fremont street zit een hele lange overkapping waar op verschillende momenten een licht/geluid show te zien is. Daarnaast zijn er live optredens en straatartiesten, kortom een stukje gezelligheid.

DSC_7025

DSC_7041

Na Fremont street zijn we de Strastosphere Tower op gegaan, een mega toren met een geweldig uitzicht over Vegas en verschillende attracties waar ik zelfs, als ik geld toe zou krijgen, nog niet in zou gaan. Boven op de toren zie je pas hoe ontzettend groot Las Vegas eigenlijk is, geweldig!

DSC_7050DSC_7080

DSC_7101DSC_7111

Als afsluiter heb ik me toch niet kunnen inhouden en hebben we 3 doller verspeelt op de slotautomaat in het hotel, maar ach ik heb 6 dollar gewonnen dus we gaan toch met winst de rest van de vakantie in!

Morgen laten we Las Vegas achter ons en gaan we richting het Noorden.

[Patries]

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henna:
    8 juni 2017
    Gefeliciteerd met je jackpot en het ziet er fantastisch uit. Lijkt me geweldig om dat alles te zien. Geniet er van !!
  2. Hans V.:
    8 juni 2017
    De sfeerbeelden op de foto's zijn geweldig.
    Het lijkt mij een bruisende stad. En wat een mooi uitzicht over Las Vegas s'avonds met al die lichtjes. Magisch!
    Mooi verslag Patricia.
    Nog veel plezier samen met jullie belevenissen.
  3. Richard:
    Gaaf hoor...
  4. Mam Elly:
    8 juni 2017
    Tjonge......het ene uiterste met het andere uiterste.....eerst een prachtig sprookjes landschap en daarna de 'schat' bekijken......wat een weelde. En dan ook nog een vliegend tapijt tegen komen.....ja.....echt een sprookje waarin jullie nu in leven. Ben benieuwd hoeveel sprookjes er nog volgen.
  5. Marijke:
    9 juni 2017
    Gaaf om terug te zien. Zo herkenbaar. Leuk dat jullie t Luxor bezocht hebben. Willen zo terug. Geniet nog van de trip, het blijft vast genieten.