Dag 10 Natchez-Vicksburg

28 mei 2023 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Vicksburg

Na een ontbijt bij een lokale koffiebar zijn we eerst op bezoek gegaan bij de brandweer van Natchez. Een hele enthousiaste brandweerman wilde met alle liefde de auto’s aan ons showen, ook de nieuwe 1 miljoen dollar kostende ladderwagen. Vol trots liet hij alles zien en hebben wij een poos staan kletsen. We kwamen erachter dat het een en ander daar wel bijzonder geregeld is. Zo rukken ze maar met 2 of 3 mensen uit, meer personeel is er niet, ook bij grote branden.. ook krijgen ze slecht betaald.

Glenn heeft een patch van zijn ploeg achtergelaten en toen we weg liepen riep hij ons nog achterna en kregen we een mooie patch van Natchez voor Glenn zijn verzameling.

Natchez fire stationNatchez fire station

Daarna hebben we nog een rondje door Natchez gereden langs de vele mooie huizen om vervolgens naar Vicksburg te rijden.

NatchezNatchez

Het eerste stuk hebben we over de Natchez trace parkway gereden, een mooie weg die in totaal 715km lang is en loopt van Natchez tot aan Nashville. De weg wordt onderhouden door de National Park Service.

IMG_2060

Onderweg kwamen we nog een waarschuwingsbord tegen voor beren, deze hebben we nog niet gezien. Wel een aangereden krokodil een paar dagen geleden.

Beren

Aangekomen in Vicksburg hebben we een ronde gemaakt door het Historische centrum waar o.a. Een hele grote Raderboot lag die dienst doet als rivier cruise schip. Ook hebben we een klein Coca Cola museum bezocht, de eerste flessen Coca Cola zijn hier in 1894 geproduceerd, ook een bar uit 1890 was hier te zien.

VicksburgVicksburgVicksburgVicksburgCoca Cola museumCoca cola museumCoca Cola museumCoca Cola museum

De rest van de middag hebben we vooral genoten van de zon en het zwembad, de komende dagen hebben we weer genoeg te doen in Memphis en Nashville. We slapen in een typisch Amerikaans Motel, met de auto voor de deur :)

IMG_2065
Morgen is het Memorial Day, een officiële feestdag en de dag dat alle gesneuvelde militairen worden herdacht. Vanavond was er al een herdenkingsconcert op TV.

Memorial Day

1. Elly:
    29 mei 2023
    Jullie blijven me verbazen……en Amerika helemaal. Wat is het een schitterende aparte omgeving waar jullie nu zijn. Ook leuk die enthousiaste brandweerman…..ik ken er ook een hè Glenn 😉👍🚒……
  2. Henna:
    29 mei 2023
    Het ziet er weer mooi uit. En geen foto van die krokodil gemaakt?
    Veel plezier verder.
  3. Hans Gaarenstroom:
    29 mei 2023
    Huh? Een ladder van 1 milj. voor een korps van 3 man? Goeie reis vandaag en veel plezier/muziek in Memphis en Nashville
  4. Bianca:
    29 mei 2023
    Mooie verhalen, veel plezier verder!
  5. Benny en Tineke:
    30 mei 2023
    We dachten al ... wanneer komt de eerste brandweer kazerne in beeld ... erg leuk al jullie ervaringen!