Dag 11 Vicksburg-Memphis

29 mei 2023 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Ijs

Zoals de meeste ochtenden begonnen we ook vandaag met hetzelfde ritueel namelijk rustig wakker worden, standaard Amerikaans ontbijt naar binnen werken (bagels met cream cheese, wafels of pancakes, fabrieksomeletje en wat cereals met melk of yoghurt). Daarna de koffer inpakken en de koelbox vullen met ijs om het drinken koud te kouden. Gelukkig heeft elk hotel een ijsblokjes automaat dus dat is zo geregeld.

Onderweg

Daarna zijn we vertrokken naar Memphis, een tocht van ruim 3 uur waarbij 2x zijn afgeslagen, wel een beetje saai dus. We hebben allebei de helft gereden en met een tussenstop was het goed te doen. Rond half 2 waren we in Memphis en zijn we direct doorgereden naar het Lorraine motel, de plek waar Martin Luther King jr. op 4 April 1968 werd doodgeschoten. In het motel is nu het “National civil rights museum” gevestigd waarin het verhaal wordt verteld over de strijd die de Afro-Amerikanen moesten voeren voor gelijke rechten tussen blanken en donkere mensen. Erg indrukwekkend. Tevens is de kamer van Martin Luther King te zien waar hij zijn laatste uren doorbracht en het balkon waarop hij is doodgeschoten.

MemphisMemphisMemphisMemphisMemphisMemphisMemphisMemphis

Aan het einde van de middag zijn we naar het Peabody hotel gelopen, een prachtig hotel uit 1925 waar elke dag een optocht is met eenden. ‘s morgens komen ze in een parade van hun verblijf boven naar de fontein midden in het hotel en om 17uur gaan ze weer terug, het schijnt al sinds 1930 een hele happening te zijn. Toen de eenden weer veilig terug waren in hun verblijf zijn we doorgelopen naar “Beale street” het kloppend hart van Memphis, heel gezellig en vol met neon signs, morgen maar even in het donker bekijken ;)

MemphisIMG_2139TennesseeMemphisIMG_8225MemphisMemphisMemphis

1. Jaap:
    Heerlijk, Memphis!
    Blijf lekker Genieten!!
  2. Benny en Tineke:
    Ik ( Benny ;) ) kan mij 4 april '68 nog herinneren. Pracht Memphis. Hgr van ons
  3. Henna:
    30 mei 2023
    Mooi dat de kamer van Marten Luther King zo bewaard is gebleven. Verder ben ik heel benieuwd naar Memphis. Heel veel plezier
  4. Marijke:
    30 mei 2023
    Weer heel herkenbaar. Super leuk!
  5. Viola:
    30 mei 2023
    leuk zeg! Gaan jullie nog naar Graceland? En Tupelo is ook een aanrader, heeft Elvis gewoond volgens mij. En de sun studio :)
    Herinneringen komen weer boven van toen wij er waren.
    Have fun!
  6. Lineke: