Dag 12 Memphis

30 mei 2023 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

We begonnen de ochtend met een mooi uitzicht vanuit onze hotelkamer op de Mississippi rivier. Onze kamer zit op de 14de verdieping dus dat kijkt lekker weg. Eigenlijk is het de 12de verdieping want 1 is in Amerika de begaande grond en 13 hebben ze niet…

Graceland

Vandaag zijn we de hele dag op pad geweest. We zijn begonnen op Graceland, dat is al een attractie op zich. Graceland is het woonhuis van Elvis waar hij van 1957 tot zijn dood in 1977 woonde. We begonnen met een korte film waarna we in een busje naar het huis werden gebracht. Hier konden we dmv een ipad een audiotour doen door het huis, tuin en de bijgebouwen. Ook kwamen we langs de graven van de familie Presley.

GracelandGracelandGraceland

Toen we het landgoed hadden gezien werden we terug gebracht naar de overkant van de weg waar de rest te bezichtigen is, het is een soort pretpark, alsof je op de mainstreet van Walibi loopt. Er zijn verschillende exposities, om te beginnen het de voertuigen van Elvis, een flinke collectie zeg maar met daarnaast nog motoren, golfkarretjes, karts enz. Vervolgens waren er nog exposities over zijn kostuums, gouden platen enz. En een stuk of 6 winkels… aan het einde kon je nog zijn 2 vliegtuigen bezichtigen. Erg interessant en mooi opgezet allemaal, we hebben ons er wel een paar uurtjes vermaakt.

GracelandGracelandGracelandGracelandGraceland

Na Graceland hebben wij het Memphis fire museum bezocht, ook dit was weer een mooi en goed onderhouden museum, leuk en educatief ingericht, kunnen ze in Nederland nog wat van leren ;)

Fire museumFire museum

En als laatste “museum” zijn we bij de Sun studio’s geweest. Een bekende muziek studio opgericht in 1950 waar onderanderen: Elvis, BBking, Johnny cash en U2 muziek hebben opgenomen. Het is de geboorteplaats van de Rock&Roll maar ook andere muziekstijlen zijn hier opgenomen. We hadden hier een rondleiding van een enthousiaste dame die van alles over de geschiedenis kon vertellen. Bijzonder om te zien hoe zo’n kleine studio zo groot is geworden en een begrip in de muziekwereld.

Sun studio’sSun studio’sSun studio’sSun studio’sSun studio’sSun studio’s

In de avond zijn we nog even bij een brandweerpost langsgegaan en uiteindelijk weer naar Beale street, ditmaal in het donker. Er was een bijeenkomst van een of andere Jeep club dus de straat stond vol. Het was erg gezellig met live muziek en alle neonverlichting.

Station 25Beale streetBeale street

Beale street

Morgen gaan we naar Nashville, de hoofdstad van de Country muziek