Dag 2 Atlanta

20 mei 2023 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vanmorgen, of eigelijk vannacht waren we al vroeg wakker… we moesten nog een beetje wennen aan het tijdverschil, dus we zijn maar op tijd op pad gegaan. Tegen een uurtje of 9 hebben we onze spullen gepakt om eerst maar eens een ontbijtje te gaan scoren. Na een kleine wandelingen flink heuvel op kwamen we aan bij het Waffle house alwaar we een klein ontbijt naar binnen hebben gewerkt. Het plan was om daarna het Centennial Olympic park te gaan, het hart van de Olympische spelen in 1996 maar helaas was dit afgesloten ivm een evenement. Dit gaan we hopelijk de laatste dag van onze reis alsnog bezoeken net als het Georgia Sea Aquarium.

Centennial Olympic park

Nadat we langs het CNN gebouw zijn gelopen zijn we naar het reuzenrad gegaan om wat rondjes te doen, vanuit daar konden we wel mooi het park zien en de bijbehorende fonteinen in de vorm van de Olympische ringen.

CNNSkywheelCentennial Olympic park

Vervolgens hebben wij onze weg vervolgd naar “world of Coca cola” het Coca cola museum en een van de grootste attracties van Atlanta. Hier is van alles te zien en te beleven over het inmiddels 137jaar oude drankje. Het was leuk gedaan en we hebben ons er prima vermaakt. Aan het einde was er nog een ruimte waar je een heleboel soorten internationale dranken van de Coca Cola company kon proeven. B.v. Uit Zimbabwe of Korea, we hebben het een en ander geproefd en daarna zaten we aardig vol van alle drank en bijbehorende koolzuur en smaakstoffen. Uiteraard was er ook nog een mega giftshop met alles wat je maar kan bedenken in Coca Cola stijl.

World of Coca ColaWorld of Coca ColaWorld of Coca ColaWorld of Coca ColaWorld of Coca Cola

Na het bezoek aan World of Coca Cola was het tijd voor een ijsje, we hebben er maar 1 samen gedeeld, de foto zegt genoeg denk ik ;-)

The Yard milkshakes

In de middag hebben we een wandeling gemaakt richting het Martin Luther king jr. historic district. Hier is een mooi onderhouden park waar onderanderen de graftombe van Martin Luther king jr. te vinden is. Ook is er een mooi visitor center met een klein museum omtrent Martin Luther king. Alles keurig onderhouden door de National park service. Een indrukwekkend stukje Atlanta.

Martin Luther king jr. National Historical parkMartin Luther King Jr. centerMartin Luther king jr. centerMartin Luther king jr. centerMartin Luther king jr. center

Daarna was het tijd voor een plons in het zwembad van het hotel, ondanks de flinke bewolking is het best warm en benauwd weer, dus wat afkoeling was heerlijk!

Atlanta is verder niet echt een interessante stad, we niet voornamelijk: hotel, kantoren en heeel veeel parkeergarages…

Zwembad in het Hotel

Morgen gaan we onze auto ophalen en kan de road trip beginnen!

1. Jaap:
    21 mei 2023
    Zo lekker herkenbaar alles! Seaquarium is nog zeker een must hoor!
    Enjoy!!
  2. Benny en Tineke:
    21 mei 2023
    Erg leuk . Ook de foto’s. Leuke afwisselende dag. Tot de volgende verslag.
  3. Henna:
    21 mei 2023
    In ieder geval een geslaagde eerste dag ziet er heel mooi uit. Succes morgen met de verdere reis.
  4. Frank:
    21 mei 2023
    Mooi zeg , veel te zien en te beleven
  5. Susanne:
    21 mei 2023
    Leuk omdat stukje historie mee te pikken van de begraafplaats van een indrukwekkend persoon.
  6. Eloise:
    Weer een geslaagde dag 👍
  7. Herma Hammingh:
    21 mei 2023
    Super leuk om dit reisverslag van jullie te lezen
  8. Marieke Hofland:
    21 mei 2023
    WAt leuk om jullie verhalen weer te kunnen volgen !!
    goede reis!! Gr Marieke
  9. Lineke:
    22 mei 2023
    Veel gedaan op jullie acclimatisatie dag 😄. Leuk om weer mee te lezen!