Dag 6 Pensacola-Mobile

24 mei 2023 - Mobile, Alabama, Verenigde Staten

Warning

Vanaf Pensacola hebben we de Interstate (snelweg) genomen richting Mobile, een rit van een uurtje dus dat was een makkie vandaag.

Net voor Mobile hebben we een kleine tussenstop gemaakt bij Bass pro shops, echt een mega winkel met alles op outdoor gebied zoals: Boten, quads, visspullen, kleding en zelfs geweren en kogels om te jagen. Echt bizar wat ze daar allemaal verkopen. Zelfs aan de aankleding van de winkel was veel aandacht besteed incl groot aquarium.

Bass pro shopBass pro shopBass pro shop

Toen we verder reden richting Mobile zagen we al snel onze volgende stop namelijk: USS Alabama battleship memorial park Een groot park en museum waar uiteraard ook een veteranen memorial park is. Verder vind je er verschillende Tanks en vliegtuigen (o.a. Straaljagers, B-52, blackbird en een C-47) Daarnaast kan je een fregat en een onderzeeboot bezoeken.

Battleship memorial parkB-52Blackbird

In de hangar stond een bord waarop te zien was welke schade hurricane Katrina heeft aangericht in 2005, echt bijzonder.

Hurricane Katrina

USS Drum

Een de oudste Amerikaanse onderzeeboot die nog te bezoeken is. De boot is van 1941 en is onder andere ingezet bij pearl harbor.

USS AlabamaUSS DrumUSS DrumUSS Drum

USS Alabama

De USS Alabama is een mega battleship (210 meter lang) van de South Dakota klasse. We hebben een groot gedeelte van het ship van binnen kunnen bekijken, o.a. De keuken, slaapplaatsen, kapper, de vele werkplaatsen en natuurlijk de operatiekamer en ziekenboeg. Het schip heeft dienst gedaan van 1940-1962. Aan boord waren 2500!! Werknemers tijdens WW2.

USS AlabamaUSS AlabamaUSS AlabamaUSS AlabamaUSS Alabama

We hebben ons hier wel een poosje vermaakt, verder doen we het rustig aan vandaag, morgen op naar New Orleans!

1. Henna:
    Hele goede reis naar New Orleans
  2. Hans Gaarenstroom:
    Veel plezier in New Orleans
  3. Benny en Tineke:
    25 mei 2023
    Als oud-Defensie medewerker ( Benny dan, haha ) smul ik van jullie mooie plaatjes. ( Niet dat ik alles weet ... ). Maar ook Tineke bekijkt de operatiekamer etc. etc. met veel interesse ;). Mooi beschreven ook.
    Dank jullie wel.
  4. Jeanet: