Dag 5 Pensacola

23 mei 2023 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Het weer vandaag was nogal wisselvallig met name in het binnenland, regelmatig donkere wolken met onweersbuien maar tussendoor ook volle zon en bloedheet, met name aan de kust.

We begonnen de ochtend met een kleine wandeling door downtown Pensacola en het “Veterans Memorial park”, een mooi aangelegd park waarin met meerdere monumenten de veteranen en oorlogsslachtoffers van verschillende oorlogen worden herdacht, ook een groot Vietnam memorial is hier te vinden.

Pensacola downtownPensacola downtown

Pensacola downtown

Veterans memorial parkVeterans memorial park

Hierna zijn we weer naar de kust gereden. Voor het vaste land liggen meerdere langgerekte barriere eilanden (gulf islands) waar je hele mooie witte stranden kan vinden. Bij aankomst op het strand zagen we direct al dolfijnen zwemmen, we hebben toen besloten om de lange visserspier op te gaan om ze nog beter te zien. Zeker 10 dolfijnen zwommen vrij dicht bij de kust, ook zaten er veel pelikanen en een zeeschildpad. Op de pier stonden veel vissers die flinke vangsten hadden.

Pensacola beachPensacola beachPensacola pierLife guard Pensacola beachIMG_1808DolfijnenPelikaanDolfijnDolfijn

De rest van de dag hebben we lekker relaxt langs de kust rondgereden en verschillende plekken bezocht.

Pensacola BeachPensacola beachPensacola beach

Morgen laten we Pensacola achter ons en gaan we naar Mobile in de staat Alabama.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap:
    👍😎☀️
  2. Benny en Tineke:
    24 mei 2023
    Ja, die Amerikanen weten wat herinneren is ... Prachtige foto's die jullie gemaakt hebben van strand en zee met haar inhoud. Tot morgen ! Hgr van ons.
  3. Henna:
    24 mei 2023
    Wat gaaf die dolfijnen en dat witte strand.
    Alvast een fijne dag morgen.
  4. Elly:
    24 mei 2023
    Wat een prachtig stukje geschiedenis van aldaar. Mooi om te lezen….👍 en dan die kust…..je zou er bijna niet meer weg willen. Dat witte strand, die mooie dolfijnen…..een klein stukje paradijs. Blijven genieten dus…..🌞🏖️🏝️🐬
  5. Viola:
    24 mei 2023
    Leuk om jullie te volgen, krijg gelijk alweer heimwee :)