Dag 5 Pensacola

23 mei 2023 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Het weer vandaag was nogal wisselvallig met name in het binnenland, regelmatig donkere wolken met onweersbuien maar tussendoor ook volle zon en bloedheet, met name aan de kust.

We begonnen de ochtend met een kleine wandeling door downtown Pensacola en het “Veterans Memorial park”, een mooi aangelegd park waarin met meerdere monumenten de veteranen en oorlogsslachtoffers van verschillende oorlogen worden herdacht, ook een groot Vietnam memorial is hier te vinden.

Pensacola downtownPensacola downtown

Pensacola downtown

Veterans memorial parkVeterans memorial park

Hierna zijn we weer naar de kust gereden. Voor het vaste land liggen meerdere langgerekte barriere eilanden (gulf islands) waar je hele mooie witte stranden kan vinden. Bij aankomst op het strand zagen we direct al dolfijnen zwemmen, we hebben toen besloten om de lange visserspier op te gaan om ze nog beter te zien. Zeker 10 dolfijnen zwommen vrij dicht bij de kust, ook zaten er veel pelikanen en een zeeschildpad. Op de pier stonden veel vissers die flinke vangsten hadden.

Pensacola beachPensacola beachPensacola pierLife guard Pensacola beachIMG_1808DolfijnenPelikaanDolfijnDolfijn

De rest van de dag hebben we lekker relaxt langs de kust rondgereden en verschillende plekken bezocht.

Pensacola BeachPensacola beachPensacola beach

Morgen laten we Pensacola achter ons en gaan we naar Mobile in de staat Alabama.