Dag 4 Montgomery - Pensacola

22 mei 2023 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we begonnen met een bezoek aan het Alabama state capitol, hier konden we op eigen gelegenheid een gedeelte van het gebouw bezoeken, wel bijzonder want in sommige ruimtes waren gewoon mensen aan het werk. Met name de koepel was erg indrukwekkend met mooie beschilderingen.

Alabama State capitolAlabama State capitolAlabama State capitolAlabama State capitolAlabama State capitol

Naast het Capitol staat het “First white house of the confederacy” wat in 1818 is gebouwd en het huis was van Jefferson Davis, de president van de confederate. In1818 hebben de zuidelijke Amerikaanse staten zich afgescheiden van de rest en zijn ze als Confederate verder gegaan, dit duurde tot 1865 en leidde tot een Amerikaanse burgeroorlog die ze verloren hebben.

First White House of the cofederacyFirst White House of the cofederacyFirst White House of the cofederacy

Het huis is nog in mooie staat en we werden hartelijk ontvangen door een van de gastheren die het een en ander vertelde over het huis.

Hierna was het tijd om het zuidelijker op te zoeken, na een auto rit van zo’n 2,5 uur hebben we Albama tijdelijk achter ons gelaten om 2 nachten te verblijven in “The sunshine state” Florida, en de staat doet wel haar naam eer aan, het is 30 graden en de zon brand lekker.

Florida staatsgrensPensacola

We verblijven in Pensacola, home of the Blue Angels Helaas oefenen ze deze week niet dus zullen we geen glimp van de opvangen. Ook het vliegtuigmuseum hier is helaas nog niet toegankelijk voor buitenlanders. Het is pas sinds kort weer open voor bezoekers na een aanslag op de vliegbasis in 2019, erg jammer maar gelukkig zijn we er in het verleden al eens geweest.

Na een korte pauze bij de spotters plaats van het civiele vliegveld zijn we doorgereden naar het strand, echt super wit zand en blauw water! Een heerlijke plek om even te verblijven. Zie onze jaloersmakende foto’s ;)

PensacolaPensacola

Pensacola

Pensacola

We hebben de middag afgeslopen bij ons zwembadje van het hotel om daarna wat te gaan eten bij de Firehouse subs, een subway achtige zaak met heerlijke broodje, opgericht door 2 brandweermannen, voor ons inmiddels een welbekende keten in de USA.

Best western plus blue angel innHotelFirehouse subsFirehouse subs

Morgen verblijven we nog een dagje hier in Pensacola

1. Jaap:
    23 mei 2023
    Ziet er weer mooi uit allemaal. Blijf lekker genieten!
  2. Elly:
    23 mei 2023
    Weer interessante plekken, mooi…..en….jazeker jaloersmakende foto’s van het strand. Wat prachtig zeg…..
  3. Henna:
    23 mei 2023
    Nou dit is toch echt genieten 👍
  4. Benny en Tineke:
    23 mei 2023
    Als "brandweermannen" hebben jullie je gedragen!!! Prachtig ook het statige Capitol. Tot morgen weer!
  5. Jeanette B:
    Een volle dag. Lekker genieten
  6. Marcella:
    23 mei 2023
    Leuk om zo met jullie mee te reizen en de belevenissen te volgen! Geniet ervan samen.
  7. Hans Gaarenstroom:
    23 mei 2023
    En weer van die bijzondere dingen bezocht. Zo leuk om dit met jullie mee te maken.