Dag 3 Nassau, Bahamas

2 oktober 2018 - Nassau, Bahama's

Vandaag een dag zonder planning, lekker uitslapen en verder zien wij het wel.

Gezien onze eerste nacht op zee en al onze ideeën over hoe slecht wij wel niet zouden kunnen slapen viel het allemaal reuze mee, buiten het trillen van de motor om hebben wij niets gemerkt, wij zijn niet eens wakker geworden van het aanmeren, erger nog, wij werden wakker en dachten van

“wij zullen er vast bijna zijn” in tegendeel, wij lagen inmiddels al vast aan de kade. In Nassau, Bahama’s.

Nadat wij lekker rustig aan wakker geworden zijn en ons hadden klaar gemaakt voor de dag, zijn wij maar eens naar het ontbijtbuffet gegaan..... en een buffet was het.... wat was er veel keus.... van lichte versnaperingen tot aan gebakken aardappelen aan toe.

Na het ontbijt zijn wij onze spullen gaan pakken om van boord te gaan en Nassau te gaan verkennen. Zo gezegd, zo gedaan. Nadat wij van boord waren gegaan konden wij eens echt de afmetingen zien van onze boot... WOW wat een MEGA ding, dat, dat vaart (zelfde opmerkingen die mensen van een vliegtuig maken die heel groot is, maar ik heel gewoon vind) nadat wij dit even op de film en foto hadden vastgelegd zijn wij verder gelopen naar Nassau.

Onze Boot 1Norwegian en DisneyOnze boot 2

Nadat wij op de winkelstraat van Nassau waren aangekomen schok ik een beetje van de staat van de omgeving, veel bouwvallen en slechte straten, ook viel het mij op dat er veel auto’s zowat uit elkaar vielen, wat ook bijzonder was om te zien is dat ze hier in auto’s rijden met het stuur links, maar ook met het stuur rechts terwijl ze hier allemaal het tegenovergestelde rijden als bij ons in Europa. Eenmaal een stukje verder gelopen richting de Queen’s Staircase kwamen wij langs het ziekenhuis van Nassau, wat in tegenstelling wel weer een mooi, onderhouden gebouw was. Heel bijzonder allemaal.

Nassau 2Burcht

Eenmaal aangekomen bij de Queen’s Staircase waren wij blij dat wij even in de schaduw konden zitten, het is hier namelijk best vochtig en warm, zo’s 33 graden. De Queen’s Staircase is een trap die met zijn 65 treden het aantal jaren symboliseert wat koningin Victoria bewind heeft gevoerd op Nassau.

Trap koningin

Nadat wij de 65 treden van de Queen’s Staicase hadden beklommen kwamen wij aan bij de watertoren op de heuvel, deze is gebouwd in 1928 en is 40 meter hoog waar nog niet zo lang geleden een uitkijk platform op is gemaakt. Op dit moment is het, het hoogste de hoogste uitkijk platform op de Bahama’s waar je bij helder weer de bezienswaardigheden van het beroemde eiland, en zelfs de nabijgelegen eilanden kan bekijken. Naast deze watertoren waren leuke kleine winkeltjes waar je van alles aan souvenirs kon kopen. Wel veel dezelfde souvenirs.

Inmiddels zijn wij weer van de heuvel naar beneden gelopen richting Baystreet, een bekende winkelstraat met veel, maar dan ook erg veel souvenir winkels en winkels waar je sieraden kan kopen... niet normaal. Wij zijn een paar winkeltjes in gelopen en hebben de sieradenwinkels (behalve natuurlijk Pandora) overgeslagen. Inmiddels waren wij ook weer op de terugweg naar de boot, waar wij onderweg ook Hardrock Café tegen kwamen en tja, wij zouden wij niet zijn als wij daar natuurlijk even naar binnen gingen, tenslotte hebben wij in ieder land en plaats waar ze een Hardrock Café hebben gegeten of minimaal even een bezoek gebracht. Toevallig vond Patries hier nog een leuk shirtje die zij ook als aandenken heeft gekocht.

Hardrock Cafe Nassau

Eenmaal weer op de boot aangekomen te zijn hebben wij onze spullen naar onze Stateroom gebracht en hebben wij een kleine lunch genuttigd. Hierna hebben wij onze badkleding aan getrokken en zijn wij een potje gaan midgetgolfen om aansluitend lekker te gaan luieren aan het zwembad met de daarbij horende gezellige muziek van een Caribische band.

514641C8-91D8-4124-AA4D-0511B80F72B4Zwembad op Zee

‘S avonds na het eten hebben wij een leuke live show bijgewoond in het theater, even gehangen in onze Stateroom en toen nog even naar een Live DJ wezen kijken bij het zwembad. Tijdens deze optreden zijn de trossen weer los gegaan en zijn wij afgevaren richting CoCo Cay, het Privé eiland van Royal Caribbean.

Show 1Show 2

Het was weer een mooie dag, die weer snel voorbij was. Op naar het relax dagje op CoCo Cay.

(Glenn)

1. Jeanet:
    3 oktober 2018
    Geweldig! Prachtige foto's! Wat een enorm groot ding is dat schip, kunnen heel wat flatgebouwen in denk ik. De hele van der Hagenstraat wel volgens mij :) Pandora winkels, hardrock café... klinkt erg goed allemaal :) heel veel plezier en geniet ervan! Liefs Jeanet
  2. Henna:
    3 oktober 2018
    Wat is er veel te doen op de boot. Zelfs meerdere zwembaden, ijsbaan en een midget golfbaan enz. Is niet voor te stellen vanuit de stoel hier.... maar toch geweldig om het een keer mee te maken.
    Veel plezier en geniet van het mooie weer 😎😘
  3. Mam Elly:
    3 oktober 2018
    Wat een weelde, wat een weelde. Mijn mond valt er van open. En wat een belevenis.....De boot zo groot, de omgeving in de boot, groot, groter, grootst. En die kleuren en de zon. Wat zullen jullie je blij voelen. Geweldig hoor......blijf maar lekker genieten en uitrusten. 👍😆
  4. Jaap:
    3 oktober 2018
    Het was ook leuk om de boot via de webcam van Port Nassau te zien binnenkomen en afmeren.
    Veel plezier op CocoCay!
  5. Bianca:
    Goedemorgen vanuit Californië,
    Jullie beleven ook weer genoeg, het is en blijft een bijzonder land 😊
    Veel plezier!!!