Dag 4 Coco Cay

3 oktober 2018 - Coco Cay, Bahamas, Florida, Verenigde Staten

Woensdag 3 Oktober

cococay

Toen we vanmorgen wakker weren lagen wij inmiddels al voor anker bij het eiland Coco cay, dit is het privé eiland van Royal Caribbean. Elke cruise maatschappij die hier in de Bahama’s vaart heeft een eigen eiland.

Na een ontbijt in het buffet restaurant zijn wij van boord gegaan richting het eiland. Omdat de boot hier niet kan aanleggen gebeurde dit met zogenaamde tender boten, een soort veerbootjes. Al kan er toch zo’n 300 man op deze bootjes in vergelijking met de Mariner of the seas zijn ze toch klein.

tender bootMariner of the seas

Na een korte vaartocht kwamen wij aan op Coco cay, een eiland in Caribische sferen, je kan hier van allerlei dingen doen of gewoon lekker luieren op het hagel witte strand. Alle faciliteiten van de boot zijn ook op het eiland te vinden, zo is er een warm buffet, hot dog stand, medische dienst en meerdere barretjes. Het eten en drinken is gewoon all-in, drinken wel op basis van het soort pakket dat je hebt afgesloten.

Straw MarketCococayCococay snorkel station

Wij hadden onze eigen snorkel spullen mee en hebben een strand bedje uitgezocht op het snorkel strand alwaar wij de halve middag lekker in zee hebben vertoeft omringt door verschillende soorten vissen. Sommige kwamen maar al te graag heel dicht bij zwemmen.

Kortom een relaxte dag.

snorkelenVisRog

Tegen 16 uur waren wij weer terug op het schip wat om 17uur weer koers maakte richting Miami. We zijn nog even naar het zwembad aan boord geweest en uiteraard nog even de glijbaan genomen.

Na het avond eten hebben wij weer een voorstelling bijgewoond in het Royal theater aan boord, ditmaal een show van Illusionist Puck. Een halve finalist van het programma: America got talent.

The magic of Puck

Inmiddels varen we weer op open zee en deinen we lekker heen en weer, even wennen want zo is het deze week nog niet geweest, we worden er zelf gewoon slaperig van ;-) af en toe regent het ook maar daar hebben wij binnen gelukkig geen last van.

avond deck 4

Morgen blijven we op zee en vrijdag ochtend vroeg komen wij weer aan in Miami

(Patries)

1. Henna:
    4 oktober 2018
    Heerlijk een rustige dag om weer even op te laden voor de rest van de vakantie. En wat een prachtig wit strand.
    Jammer dat het af en toe regent maar gelukkig is er binnen ook genoeg te doen.
    Slaap lekker
  2. Benny en Tineke:
    4 oktober 2018
    Lieve mensen, we hebben even twee verhalen achter elkaar gelezen omdat de dag voor ons gisteren anders verliep dan anders. Maar ook jullie dagen verschillen met dien verstande dat wij nu ons ontbijt zelf maken ;) en jullie heerlijk gedekte tafel telkens klaar staat. Tot snel maar weer en geniet ervan met elkaar.
  3. Mam Elly:
    4 oktober 2018
    Echt jullie ding.....lekker snorkelen. Ziet er weer prachtig uit..... Dus vandaag lekker 'dobberen' en niksen.....heerlijk.