17 mei Aquatica

17 mei 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

17 mei Aquatica

Vandaag hebben wij lekker rustig aan gedaan. Op ons gemakje wakker geworden en daarna langzaam vertrokken richting  Aquatica in Orlando, een van de vele waterpretparken in Orlando.

Aquatica 2Toen wij daar rond 10.00 uur aan kwamen hebben wijAquatica 3 eerst een stukje door het park gelopen, het was een beetje bewolkt en daardoor was alles niet zoals op de meeste filmpjes. Maar dit veranderde na 12.00 uur, toen ging de zon volop schijnen en was het waterpark in volle glorie te aanschouwen.

 

Aquatica 4Wat zijn er veel glijbanen, wildwaterbanen enAquatica 1 golfslagbaden hier in dit waterpark, het lijkt wel op het Siampark in Tenerife waar wij enkele jaren geleden zijn geweest, en wat gaan sommige ontzettend hard... Rond een uur of 14.00 uur hadden wij er eigenlijk wel genoeg van, nadat wij bijna alle attracties hadden gehad en sommige wel 2 keer, hebben wij besloten om er uit te gaan om ons, onder het genot van een drankje, op te laten drogen op het grote strand wat er was. En daar natuurlijk nog even “mensen gekeken” wat grappig is dat toch altijd weer.

Nadat wij opgedroogd waren (ja, ook achter de oren) zijn wij weer in de auto gestapt en onderweg gegaan naar het hotel om ons daar om te kleden en nog wat plannetjes voor de middag te maken.

Onderweg naar het hotel kwamen wij in een file op de snelweg, het ene ongeluk na de andere was er gebeurt, het lijkt wel dat sommige Amerikanen (of toeristen) echt niet kunnen rijden, allemaal aan de linker voorzijde of gehele voorkant in elkaar en zelfs een pick-up op zijn kant. Dat koste allemaal weer veel van onze kostbare tijd. Het verkeer is hier toch wel anders dan in het Westen van de USA.

Traumaheli OrlandoNa enige tijd waren wij aan gekomen in het hotel, de planning was om nog even te gaan toeren en even naar Orlando te gaan, ik wilde eigenlijk wel het Orlando Fire museum bezoeken, maar helaas was deze gesloten. Maar niet getreurd, het Museum stond naast het grote ziekenhuis van Orlando, met jawel in de tuin een Amerikaanse trauma heli, altijd leuk spul om even op de gevoelige plaat te zetten. Zo gezegd, zo gedaan.

 

Firehouse 1 "The Big house"Nadat wij dat hebben gedaan zijn wij nog even langs deThe Big House grootste post van de brandweer van Orlando gereden, in de volksmond ook wel “Big House” genoemd en op de terugweg ook nog even gestopt bij de brandweer van Disneyland. Nu wel weer genoeg brandweer en op naar het diner vanavond, een snelle hap bij een Pizza Buffet, was goed te doen en dat voor een totaalprijs van 15,- € inclusief drank en dessert.

Brandweerkazerne Disneyland

Nadat wij het eten op hadden hebben wij de tank van de auto nog even vol gegooid en even langs de supermarkt gereden voor een broodje voor morgenochtend. Wij moeten er namelijk heel vroeg uit voor onze activiteit van deze dag, maar wat dat is…… dat lezen jullie morgen.

Nou, dit was het dan weer voor vandaag,  bedankt weer voor het lezen en……… tot morgen.

[Glenn]

Foto’s

4 Reacties

  1. Jaap:
    18 mei 2015
    Hij is weer leuk!! Veel plezier morgen met de big M's.
  2. Richard:
    18 mei 2015
    Wederom weer een mooi verslag...zo te lezen hebben jullie het daar goed naar jullie zin ☀️
  3. Henna:
    18 mei 2015
    Heerlijk een dagje relaxen op jullie manier
    Het ziet er allemaal super uit hoor.
    Geniet morgen! !
  4. Benny en Tineke:
    18 mei 2015
    OOOOOhh, het wordt spannender en spannender.... We hopen dat we kunnen slapen vannacht en morgenvroeg op voor jullie verhaal ;)