8 en 9 mei "Eindelijk weg"

9 mei 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

8 en 9 mei "Eindelijk weg"

8 mei.

Het is dan zover, 11.30 uur, de wekker gaat. Ik heb nog even gelegen na mijn nachtdienst en het werd tijd om er uit te gaan. Tijd om de laatste spullen bij elkaar te pakken en Kelly naar de oppas te brengen.

Zo gezegd, zo gedaan. Nadat wij Kelly weg hadden gebracht hebben wij om 15.55 de trein naar Schiphol genomen. In deze trein zat ook Brian (onze reisgenoot later op in de vakantie) die wilde graag even mee om ons weg te brengen.

Station BijlmerNa ongeveer 45 minuutjes in de trein te hebben gezeten klonk opeens de omroep “dames en heren, ik heb niet zo’n leuke mededeling, deze trein rijdt niet verder dan station Bijlmer i.v.m. een brandmelding in de Schiphol tunnel”. Niet te geloven, hebben wij weer, maar goed dat wij een dag eerder zijn vertrokken.

 

 

Na enige vertraging waren wij dan eindelijk aan gekomen op Schiphol en hebben Brian daar even alleen gelaten, althans dat wilde hij zelf want hij moest nog even “shoppen” en ondertussen gingen wij even naar het Hotel om in te checken om vervolgens weer terug te gaan naar Schiphol Plaza om daar met Brian nog even wat gezellig te eten.

Rond een uur of 21.00 hebben wij dan Brian weer op de trein gezet om vervolgens weer naar het hotel te gaan om te gaan slapen, tenslotte kwamen wij allebei uit de nacht en waren wij wel toe aan wat rust.

9 mei

Koffer Inladen4.30 uur, de wekker…… wow dat is even schikken, is het al weer zo laat, althans vroeg, wij moeten er uit, tijd om nu toch echt te gaan. Even de koffers ( jaja, dat moet je dus zelf doen) inchecken en de paspoortcontrole (ook electronisch) Om 6.00 uur moesten wij ons melden om te gaan boarden en dit hebben wij toen ook gedaan. Na de safetycheck en de boddyscan konden wij plaats nemen in de wachtruimte om vervolgens om 7.10 uur aan boord te gaan van ons vliegtuig naar Detroit.

 

Airbus VertrekDe vlucht verloopt goed, goede stoelen, leuke entertainment wij komen onze tijd wel door. Nadat ik de 1e serie van NCIS New Orleans helemaal had gekeken werd er op eens om geroepen of er een dokter of verpleegkundige aan boord was, waarop Patries en ik natuurlijk meteen reageerde, uiteindelijk hebben wij niets hoeven te doen omdat er inmiddels een "doctor" aanwezig was om de passagier te helpen. Op dat moment speelde wij even met de gedachte “dat wordt uitwijken” maar aangezien het nog ongeveer 40 min. vliegen was zijn wij uiteindelijk door gevlogen.

Eenmaal op Detroit aan gekomen ging het overstappen spoedig, zelfs bij de immigrations, daar is tegenwoordig een electronisch systeem waarbij je bij een zuil zelf de vragen mag beantwoorden, foto nemen en vingerafdrukken kan nemen, scheelt toch weer en voor wij het wisten zaten wij op het vliegtuig naar Miami, waar wij na ongeveer 2.5 uur vliegen ook gezond en wel, zonder enige poes pas waren geland. Het was overigens een leuke vlucht zo onder de “locals” wij waren van de 160 passagiers geloof ik de enige Nederlanders.

 

AutoEenmaal aan gekomen op de luchthaven van Miami was het gewoonweg even de koffers op pikken en door naar Alamo om daar onze huurauto op te halen, wat overigens een Ford  Edge is geworden, met alle opties die je maar kunt bedenken. Helemaal top.

 

 

Uitzicht Kamer MiamiNadat wij de auto in ontvangst hadden genomen en hem even helemaal hadden uit geprobeerd hebben wij het Hotel maar eens op gezocht en in gecheckt voor de komende 2 nachten. Hierna zijn wij er nog even op uitOcean Drive Miami geweest naar Miami Beach en Ocean Drive, om net als de rest even met onze auto te pronken. Hier was het echter zo druk dat wij maar weer terug zijn gegaan om even bij de Subway een lekker broodje te eten.

 

 

Zo, dit was even 2 dagen in 1 verhaal. Vanaf (voor ons morgen) hopen wij weer iedere dag een leuk verslagje van de dag te uploaden. (afhankelijk van de WIFI verbinding).

Veel leesplezier

[Glenn]

Foto’s

12 Reacties

  1. Natasja:
    10 mei 2015
    Geniet ervan! Enne kan je die auto mee terug nemen?
  2. Benny en Tineke:
    10 mei 2015
    Heeeeerlijk verhaal Glenn en Patricia!!! Heel fijn om zo met jullie "mee te reizen". Geniet ervan, dan genieten wij mee.
  3. Bianca:
    10 mei 2015
    Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn, geniet er van!
  4. Benny en Tineke:
    10 mei 2015
    Technisch opm van B: 4 foto's met 3 verschillende camera's. Leuk.
  5. Marijke:
    10 mei 2015
    Super om te lezen wat jullie meemaken en beleven.
    Enne die.....is die niet wat groot; )
  6. Henna:
    10 mei 2015
    Zo eindelijk dan weer in Amerika. Dit ziet er al goed uit. En ik kijk iedere ochtend met veel plezier naar jullie verhaal. Geniet ervan xx
  7. Jaap:
    10 mei 2015
    Have fun!!!
  8. Mam Elly:
    10 mei 2015
    Tjonge jonge 2 dagen en dan al zoveel beleefd.....dat zal nog wat worden de komende weken. Leuk verslag...mooie auto....wauw omgeving.......nog heel veel genieten. Veel plezier.
  9. FLITS:
    10 mei 2015
    Have FUN in the USA! We gaan het zeker volgen......
  10. Patricia:
    10 mei 2015
    Klopt Bennie, een aantal zijn met de telefoon gemaakt en die van het vliegtuig op de baan heeft mijn broer gemaakt.
  11. Jeanet:
    10 mei 2015
    Leuk om weer dagelijks op de hoogte gehouden te worden! Al weer heel wat beleefd ;) Peter en ik dachten nog aan jullie toen dat met die brand in de schipholtunnel, hopelijk hadden jullie daarniets van meegekregen. Maar wel dus... nu heerlijk genieten, jullie zijn weer in Amerika!!
  12. Smitje:
    11 mei 2015
    Hee toppertjes !!!
    Heerlijk dat het eindelijk zover is; genieten !!!

    Doe iedereen de groeten van me ;-)