Dag 9 Marathon - Fort Lauderdale

8 oktober 2018 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Onze dagelijkse werkplekEr is weer een dag voorbij, ik kruip weer achter de typemachine voor weer een verhaaltje.

Het is een tijd van komen en een tijd van gaan. Vandaag is de dag van gaan, gaan vanaf een hele mooie plek, de “ key’s” wat was het hier gemoedelijk en mooi echt een aanrader voor iedereen.

Toen wij de gordijnen van de kamer open deden, wilde wij ze eigenlijk meteen weer sluiten. “ zo willen wij de key’s niet herinneren”. Een en al nat, nat en nog eens nat. Ik wist niet dat het zo erg kon regenen.

Nadat wij ons standaard ontbijtje hadden genuttigd hebben wij onze spullen gepakt en zijn wij naar beneden gegaan om uit te checken. Gezien het weer heeft patries het uitchecken gedaan en ben ik in de regen de auto gaan halen om deze vervolgens achteruit (bijna naar binnen) naar de voordeur te rijden. Zo kunnen wij mooi de spullen droog inpakken.

Eenmaal de auto ingepakt was het droog..... zul je niet zien. Wij zijn toen de auto in gestapt en naar de naast gelegen benzinepomp gereden om de auto voor de rit op te toppen. Hup, $20,00 aan brandstof in de tank en hij is vol. Heerlijk dat tanken hier.

Overseas highwayEn toen gingen wij op pad, onderweg naar Fort Lauderdale. Dit doen wij natuurlijk niet rechtstreeks maar met een kleine omweg, gewoon om ook iets van de omgeving te zien. Overigens heeft het niet lang meer geregend, tot aan Fort Lauderdale is het bewolkt gebleven en eenmaal ingechekd ging de zon schijnen. Wij dus snel even de spullen naar de kamer gebracht en de slippers aan getrokken om even een wandelingetje naar het strand te maken, waar wij op dit moment op een steenworp afstand vandaan zitten. Wij kunnen het strand vanaf onze kamer al zien.

MiamiWatertoren HollywoodMiami dade Fire Department AmbulanceUitzicht vanuit ons hotel in Fort Lauderdale

Helaas was het door de harde wind niet toegestaan om te gaan zwemmen, dan maar een een wandelingetje met de nodige foto’s van de omgeving. Ook hier weer erg mooi. Een mooi plekje om even in gedachte te houden voor ooit.

Fort Lauderdale 1Fort Lauderdale 2Fort lauderdale 3

Morgen vertrekken wijk naar Orlando voor onze laatste 4 dagen vakantie, een klein leuk detail, wij ruilen onze RAV4 daar om voor een cabrio, iets wat wij eigenlijk al een hele tijd graag eens willen doen en ervaren.

Bedankt weer voor het lezen en tot morgen.

(Glenn)

1. Jaap:
    9 oktober 2018
    Mooi verhaal weer. Lekker complementary breakfast in het BW hotel waar jullie nu zitten! Blijf lekker genieten and have a safe trip to kissimmee!
  2. FLITS:
    9 oktober 2018
    Leuk verslag.......ik hoop dat jullie niet teveel last krijgen van Michael (de hurricane dus) anders blijft het dakje van je cabrio wel dicht denk ik!
  3. Henna:
    9 oktober 2018
    Jammer van het weer, maar jullie vermaken jezelf toch wel. Dat is geen probleem.
    En nu op naar Orlando en de cabrio ...
    Geniet van de reis en alles om je heen.
  4. Mam Elly:
    9 oktober 2018
    Blijf genieten.....zelfs van de regen.......veel plezier van de rit met de cabrio.......
  5. Bianca:
    9 oktober 2018
    Veel plezier nog en mooie ritjes in de cabrio. Groetjes uit Palm Sedert.