Dag 1 De reisdag heen

30 september 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vandaag ging bij ons om 4.30 uur de wekker. Gelukkig waren wij al in een hotel bij Schiphol en hoefde wij dus niet nog een eind te rijden. Gelukkig maar want wij lagen na een hele actieve dag en ik die uit de nacht kwam al weer veel te laat op bed.

Nadat wij met veel tegenzin op waren gestaan zijn wij met de pendelbus naar Schiphol gereden en hebben snel ingecheckt, zo snel dat wij nog ongeveer 1 uur moeten wachten voordat wij gingen boarden voor onze eerst vlucht van Schiphol naar Frankfurt. Deze vlucht verliep snel en de overstap naar ons 2e vliegtuig naar Miami ook.

Eenmaal ons plekje gevonden in dit immens grote vliegtuig, een Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig wat er tot nu toe bestaat zijn wij na niet al te lang wachten vertrokken richting Miami, een vlucht van ruim 9 uur. De vlucht verliep aardig snel en voor de inwendige mens werdt ook goed gezorgd.

9 uur later, om precies te zijn om 20.30 uur Nederlandse tijd en 14.30 uur locale tijd in Miami kwamen wij aan, na even wachten, want tenslotte moeten er honderden mensen uit dit vliegtuig, stonden wij al snel bij de douane in de rij.... en een rij.... niet normaal. Maar.... ondanks dat het zo’n lange rij was verliep alles vlotjes en stonden wij binnen 25 minuten bij de bagageband om onze koffers op te halen, waar ze overigens erg blij mee waren, want ze lagen al even rondjes te draaien. Nadat wij de koffers hadden zijn wij naar buiten gelopen om daar met de shuttlebus naar ons hotel, Double Tree by Hilton te gaan, een mooi hotel voor deze nacht.

Morgen (1 oktober) stappen wij voor 4 dagen op een cruise schip en gaan wij richting de Bahama’s om daar lekker te genieten. Let wel, op het schip is niet tot nauwelijks WiFi dus het “ kan” zijn dat er even geen verslagen komen, maar die houden jullie dan weer te goed nadat wij weer op vaste wal zijn.

Nou, dit was het dan weer, het 1e verslag.

Tot de volgende

[Glenn]

1. Bianca:
    1 oktober 2018
    Veel plezier, leuk jullie te volgen.
    Groeten uit een mooi en zonnig Californië.
  2. Mam Elly:
    1 oktober 2018
    Een hele lange reis met het vliegtuig en nu.......een hele lange, ik denk super mooie reis, met de boot. Heel veel plezier en genieten. 😘🚢
  3. Henna:
    1 oktober 2018
    Leuk om iedere ochtend jullie verhalen te kunnen lezen. Heel veel plezier op de boot.
    Geniet ervan.
  4. Benny en Tineke:
    1 oktober 2018
    Klinkt allemaal heel leuk Glenn en Patries. Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen. Geniet ervan, dan genieten wij van jullie. Groeten van de Utrechtse Heuvelrug. Liefs Benny en Tineke
  5. Susanne:
    1 oktober 2018
    Leuk om weer mee te lezen. Veel plezier en geniet van jullie vakantie!
  6. Hans V.:
    1 oktober 2018
    Geniet van jullie cruise naar de Bahama's. Ben benieuwd hoe jullie het ervaren.
    Groetjes en veel plezier!
  7. Jaap:
    1 oktober 2018
    Enjoy your stay on the Mariner. The Bahama's are FUN! And by the way, we've live view on the Miami Port webcams. Your ship in the front.
  8. Larissa:
    3 oktober 2018
    Waauw wat gaaf dat jullie met dat type vliegtuig vlogen! Dat wil ik ook nog heel graag een keer.