Dag 3 Philadelphia

21 april 2019 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben wij onze koffers weer ingepakt en hebben wij het Hard rock hotel en het regenachtige Atlantic city verlaten om ons richting Philadelphia te begeven. Met een tussenstop bij de Ihop voor het ontbijt zijn wij met onze ontzettend blauwe Hyundai Tucson naar de stad gereden. Een super fijne auto overigens.

Hyundai tucson Benjamin Franklin Bridge

Tegen het middag uur waren wij in Philadelphia waar we eerst een bezoek hebben gebracht aan de Eastern state penitentiary, een oude gevangenis die van 1829 tot 1971 in gebruik is geweest. Het was de eerste gevangenis waar de gedetineerden apart werden opgesloten zo ook El Capone.

Eastern state penitentiary

Het gebouw is stervormig gebouwd waardoor alle vleugels in het midden samen komen. Het gebouw is enorm vervallen maar dat maakt het juist weer leuk en een beetje creepy.

Eastern state penitentiary

Na de gevangenis zijn wij verder Philadelphia ingedoken, eerst naar het One liberty observation deck, een uitkijkpunt op de 57ste verdieping en daarna richting de Liberty bell.

PhiladelphiaOne liberty observation deckOne liberty observation deck

Inmiddels was de temperatuur gestegen tot boven de 20 graden en kwam de zon af en toe tevoorschijn, prima weer dus. En in dat geval tijd voor een Slurpee! Een slush puppy van 7eleven, heerlijke verkoeling. We hebben ons ditmaal gedragen en een kleintje genomen ;-)

Slurpee!

De Liberty Bell is een van de meest bekende symbolen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog en staat bekend als symbool voor de vrijheid in het algemeen. Er stond een hele rij en de security begon al te roepen dat ze over 20 min dicht gingen, gelukkig ging het vrij snel en waren wij ruim op tijd binnen om een kiekje te maken.

Liberty bell

Eastern horse

City hall

Inmiddels was het na vijven en tijd om rustig aan naar het hotel te gaan maar niet zonder de bekende Philly cheese steak te hebben gegeten, een broodje met vlees en kaas. We kwamen langs de Reading terminal market, een grote foodhal met allemaal eettentjes, super leuk! De beste plek om het bekende broodje te nuttigen. We wilde er 2 bestellen maar we zagen al snel dat 1 wel genoeg zou zijn voor ons, lang leve Amerika.

Reading terminal market

Inmiddels zijn we beland in ons hotel in Fort Washington, net boven Philadelphia.  Morgen gaan we eerst naar het Battleship New Jersey om daarna weer rustig naar New york te rijden alwaar wij onze auto gaan inleveren. Morgenavond komt er een delegatie van de bosbrandweer noord Nederland aan op JFK en wij gaan samen met hun een aantal dagen op pad, wat overigens ook de reden is van deze reis.

Tot morgen!

[Patries]

1. Mam Elly:
    21 april 2019
    Ziet er weer spannend uit.
  2. Henna:
    21 april 2019
    Intressant die oude gevangenis en juist omdat hij zo vervallen is.
    Was een leuke dag met weer mooie herinneringen.
    Op naar morgen....
  3. Anja:
    22 april 2019
    Gaaf die oude gevangenis. Kan me voorstellen dat het ook een beetje spooky aanvoelde.
  4. Benny en Tineke:
    23 april 2019
    Pracht verhaal en mooie "plaatjes"!
  5. Frank:
    23 april 2019
    niet een nachtje willen slapen in de gevangenis ????