Dag 4 Philadelphia - Newark

22 april 2019 - Newark, Delaware, Verenigde Staten

Alweer zondag, dag 4.... wat gaat de tijd snel.

Vandaag een lekker dagje met niet veel op de planning. Zo’n dag moet er natuurlijk ook tussen zitten.

Net als alle andere dagen waren wij weer veel te vroeg wakker, rond 6.00 uur lagen wij al naar het plafond te staren. Op zich helemaal niet erg, alleen wel vervelen als je graag wat langer had willen slapen. Maar, doordat wij lekker vroeg wakker waren konden wij ook redelijk vroeg op weg, ons eerste bezoek was gepland aan de USS New Jersey, een marine-battleship.

Eenmaal aangekomen bij de USS New Jersey werden wij vriendelijk te woord gestaan door een vrijwilliger die ons echt op z’n Amerikaans (heel enthousiast) vertelde wat er allemaal te zien was en welke route wij hiervoor moesten volgen, ook vertelde hij dat er over 20 min een rondleiding specifiek naar het aan boord aanwezig zijnde ziekenhuis en tandartspraktijk was, natuurlijk erg leuk, dus daar gingen wij mee, mee.

Battleship New JerseyBattleship New JerseyBattleship New JerseyOperatiekamerBattleship New JerseyPhiladelphia

Nadat wij de rondleiding hebben bijgewoond zijn wij via de route gelopen die was uitgestippeld over het schip, die langs alle bijzondere plekjes gingen met de daarbij horende hoogtepunten. Wat erg te zien is dat ook hier weer de Amerikanen erg gesteld zijn op hun defensiemateriaal, alles moet tip-top in orde zijn, dat was het ook, alleen moest er op het dek voor dit doel nog wel h.e.e.a. Gedaan worden. Maar, wellicht dat, dat ook in de planning staat, tenslotte is daar nog tijd genoeg voor.

Nadat wij het schip weer achter ons hebben gelaten zijn wij weer vertrokken naar New York om hier onze vrienden van de Bosbrandweer op te wachten waarmee wij de aankomende dagen op gaan trekken.

Dubbele brugAankomst BBNN

Onderweg zijn wij nog even langs een Outlet gegaan om daar nog wat te shoppen, ook zijn wij nog even naar een supermarkt geweest om wat versnaperingen te halen voor de vrienden van de Bosbrandweer aangezien zij na de vlucht nog een aardig tijdje moeten rijden naar ons hotel in Newark, Delaware.

Rond een uur of 19.45 uur waren wij op het vliegveld terug en hebben onze auto ingeleverd, zijn toen vervolgens naar de aankomsthal gegaan om daar de vrienden van de bosbrandweer op te wachten, die rond 20.45 binnen kwamen lopen in de aankomsthal.

Nadat wij iedereen gedag hadden gezegd zijn wij met zijn alleen naar het autoverhuurbedrijf gelopen om daar onze fullsize SUV’s op te halen waar wij de aankomende dagen mee rond gaan rijden.

Nadat wij de auto’s hadden bepakt en bezakt zijn wij onderweg gegaan naar Newark waar wij ongeveer om 00.30 uur aankwamen en meteen zijn ingecheked. Nadat, dat gedaan was zijn wij allemaal naar onze kamers gegaan omdat het toch wel een lange dag was. Morgen om 8 uur gaat de wekker weer en gaan wij Washington D.C. verkennen.

Tot zover weer een verhaal, morgen weer een nieuwe.

[Glenn]

1. Henna:
    22 april 2019
    Toch weer een leuke dag en heel veel plezier met zijn allen de aankomende dagen
  2. Mam Elly:
    22 april 2019
    Weer een mooie dag met veel activiteiten. Lijkt mij spannende dagen die in verschiet staan met jullie vrienden van de bosbranden. Geniet ervan......en vooral......veel plezier.......
  3. Anja:
    22 april 2019
    Fijne vakantie en veel plezier samen.
    Tot nu heb ik allemaal mooie foto's gezien en jullie enthousiaste verhalen gelezen. Dus dat komt vast goed.
  4. Benny en Tineke:
    23 april 2019
    Herinneringen komen boven bij het zien van jullie foto's Washington DC. Was er tot twee dagen voor 9/11
  5. Frank:
    23 april 2019
    geen paas eitjes gezocht op zondag ?
    mooie foto's
  6. Lineke:
    24 april 2019
    Lange, lange dag! Maar zeker de moeite waard allemaal!