Dag 6 Aetna Hose, Hook & Ladder

24 april 2019 - Newark, Delaware, Verenigde Staten

Daar zijn we weer, vandaag een dagje brandweer, wij gaan namelijk op bezoek bij de brandweer waar onze trouwauto vandaan komt.

De wekker ging, net als de dagen hiervoor weer vroeg, wel te verstaan om 7.30 uur.

Nadat wij ons hadden aangekleed zijn wij naar het ontbijt gegaan waar de rest van de groep ook langzamerhand aan kwam druppelen. Nadat wij het ontbijt genuttigd hadden werd de dagplanning met ons doorgenomen, deze zag er als volgt uit. Om 10.00 uur melden bij station 7 van Aetna Hose, Hook & Ladder waar wij werden ontvangen door de “Chief” (Commandant) en waar de Engine stond te glimmen waarvoor wij natuurlijk ook naar deze stad waren gekomen.

UitlegAmbulance

Nadat wij allemaal natuurlijk even de Engine (Brandweerauto) grondig hadden geïnspecteerd vertelde de Chief in de kazerne een stukje over de geschiedenis van deze organisatie. Wat ook mooi was oom te horen is dat ze, vooral bij station 9 een aantal studenten in dienst hebben die hier in het dorp studeren aan de Universiteit. Deze studenten komen her en der uit het land en zitten in hun woonplaats vaak ook bij de brandweer. De studenten krijgen kost en inwoning tegenover de kazerne (Station 9) in ruil daarvoor rukken hun met station 9 in vrije tijd uit.

Aetna station 9Welkom

Station 9 is ook de kazerne waar onze Engine (Engine 9-3) vandaan komt.

Nieuwe aanwinst

Nadat wij station 7, waar een Blusvoertuig, Ladderwagen, 2 ambulances en 1 voertuig voor verkeersveiligheid staan gestationeerd hadden gezien zijn wij naar Station 9 gereden, hier werden wij ontvangen door de “precident” van Aetna Hose, Hook & Ladder company die op zijn beurt weer wat vertelde over de geschiedenis van station 9, de hoofdkazerne van deze stad, gelegen tegenover de 1e kazerne van deze stad. Op station 9 zijn gehuisvest; 1 Tiller (modernere versie van onze trouwauto) 1 Engine, 1 Ambulance en hun trots, een oldtimer blusvoertuig.

Nadat wij uitgebreid hadden rondgekeken kregen wij de mogelijkheid om wat souvenirs te kopen, wat ik natuurlijk erg leuk vond. Mijn verzameling heb ik daarom ook weer een beetje uitgebreid met een T-Shirt, een kentekenplaat en een badge van de eerste brandweerkazerne van Aetna Hose, Hook & Ladder company

Eenmaal klaar op station 9 zijn wij weer verder gegaan naar station 8, waar als extra uitbreiding een Rescue Truck (Hulpverleningswagen) gestationeerd staat. Ook staat er op deze post een Engine en een Ambulance.

Groepsfoto

Eenmaal klaar met de tour langs alle posten was het tijd voor een lunch, en hoe kan het anders, dit was Pizza, volgens mij het lievelings recept van elke brandweercollega in de USA. Na de Pizza was het tijd voor instructie op onze Engine die door een aantal leden van de organisatie werdt verzorgd, een mooi bijkomend iets was dat wij allemaal nog even de mogelijkheid hebben gekregen om op de “nieuwe” Tiller te rijden, wat natuurlijk een mooie ervaring is, een ervaring om nooit meer te vergeten.

Instructie nieuwe autoTiller

‘S avonds hebben wij de dag afgesloten met een heerlijk etentje met alle brandweercollega’s die wij overdag ook hebben gesproken, tijdens het etentje hebben wij leuke verhalen gedeeld en erg met elkaar gelachen, wat een gezellige mensen zijn het toch. Grappige was dat er zelfs 2 meldingen waren tijdens het eten, waardoor er steeds wat mensen weg moesten, iets wat erg normaal is in deze wereld.

Kortom, het was weer een hele mooie dag, voor zowel Patries als voor mij, nu op naar New York deel 1 tijdens deze vakantie.

[Glenn]

1. Mam Elly:
    24 april 2019
    Dat ziet er allemaal indrukwekkend uit. Een dag om nooit te vergeten lijkt mij.
  2. Henna:
    24 april 2019
    Wat zijn ze mooi allemaal. Super leuk om te zien. En genieten voor iedereen.
    Hier zijn vast heel veel foto's gemaakt 😁
    Daar kom ik graag naar kijken.
  3. Viola:
    24 april 2019
    Gave foto's! Als ik hier in Florida een brandweerauto zie rijden, denk ik elke keer aan jullie ;)
  4. Anja:
    24 april 2019
    Jullie hebben vast je hart opgehaald aan al die prachtige brandweerauto's.
  5. Bianca:
    24 april 2019
    Leuk jullie verhalen weer te lezen, veel plezier nog!!!
  6. Frank:
    een hele mooie dag ....