Dag 14 Nashville

1 juni 2023 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Nashville

Vandaag zijn we in Nashville gebleven de stad van de Country muziek. In de ochtend zijn we naar downtown Nashville gelopen zo’n 1,5 km van het hotel vandaan. Hier vind je Broadway en Printers alley. Het lijkt een beetje op Memphis. Aan broadway zitten allerlei kroegen en restaurants waar overal en de hele dag live muziek is, waar je ook maar naar binnen kijkt zit er een band te spelen, erg gezellig. Glenn heeft nog een patch achtergelaten bij Redneck riviera, een kroeg die volhangt met patches van hulpverleningsdiensten.

BroadwayBroadwayRedneck rivieraIMG_2277Redneck rivieraRedneck riviera
De temperatuur liep weer flink op vandaag dus hebben we besloten om de middag aan het zwembad te vertoeven, zo konden we ondertussen ook een wasje draaien in de laundry room.

Comfort inn

Aan het einde van de middag zijn we kort even een rondje wezen rijden, o.a. Door music row, de wijk waar veel muziekstudio’s zijn. O.a. de oude studio RCA studio B waar veel bekende artiesten zijn geweest tussen 1957 en 1977 o.a. Elvis en Dolly Parton. Daarna zijn we nog even langs het parthenon gereden in Centennial park, een replica van de Griekse versie

RCA studio BPantheon

Uiteraard hebben we ook de brandweer bezocht, ik wilde er eigelijk niet weer over vertellen maar dit was wel bijzonder. We zijn op bezoek geweest bij station 9, de drukste brandweerpost van de hele USA. Toen we een rondleiding hadden gehad en wat T-shirts wilde kopen kregen ze een oproep en ineens roept de captain: jullie gaan mee! Oke.. dus niet veel later zaten we allebei in de brandweerauto, helaas werd de oproep geannuleerd en zijn we niet weggeweest maar het was wel heel tof dat we mee mochten. Uiteindelijk wilde we alsnog T-shirts kopen maar toen kregen we ze gratis mee, evenals 2 badges.

NFD station 9NFD Station 9IMG_2320

In de avond hebben we nog een ronde gedaan over Broadway, gewoon om dat het zo gezellig is. Broadway is ook de straat iedereen ineens in cowboylaarzen loopt en met cowboy hoeden op :)

BroadwayBroadwayBroadwayBroadwayIMG_2307

Morgen gaan we vroeg op pad, via Chattanooga rijden we naar Gatlinburg.

1. Matthijs:
    2 juni 2023
    Vooral blijven schrijven!! Het blijft leuk om te lezen, zeker als je ineens mee mag.
  2. Benny en Tineke:
    2 juni 2023
    Hartstikke leuk ! Het doet ons verlangen om eens, om te beginnen, een korte reis te organiseren voor paar stelletjes. Wel gezellige uiteraard. Wat een belevenis om uit te rukken en rond te “stappen”. 😜
  3. Henna:
    2 juni 2023
    Dat was leuk, zo ineens mee met de brandweer. Heel bijzonder en wat een aardige mensen.
    Blijf genieten van alles wat je ziet en doet.
  4. Lineke:
    2 juni 2023
    Heel erg leuk om te lezen, zo gastvrij altijd de brandweer kazernes waar jullie heen gaan 😄
  5. Jaap:
    2 juni 2023
    Chattanooga heeft een groot en prachtig openair railway museum!