Dag 15 Nashville-Gatlinburg

2 juni 2023 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Onderweg

Vanmorgen ging de wekker om 7uur zodat we op tijd konden vertrekken naar Chattanooga. Om 11:30 hadden we kaartjes om naar de Ruby falls te gaan en aangezien we 2 uur moesten rijden en we weer terug zijn gaan naar de “Eastern time zone” was het dus op tijd vertrekken. Inmiddels hebben we dus weer 6 uur tijdverschil met Nederland. Met name het laatste deel van de rit was erg mooi door de mooie groene bergen van Tennesee

Onderweg

Netjes op tijd waren we in Chattanooga om de Ruby falls te bezoeken, dit is met 44 meter de grootste en diepste ondergrondse waterval van de USA. We liepen in een groep onder begeleiding van een enthousiaste gids door de grot. Door smalle paadjes en langs mooie verlichtte rotspartijen. Sommige rotsen hadden speciale vormen zoals van een olifantenpoot of een schildpad. Uiteindelijk kwamen we aan bij de waterval die met een hele lichtshow verlicht was. Erg gaaf om te zien.

Ruby fallsChattanoogaRuby fallsRuby fallsRuby fallsIMG_2371Ruby fallsRuby fallsRuby falls

Na een uurtje onder de grond te zijn  geweest hebben we nog even het uitkijkpunt bezocht bovenop de ingang. Daarna zijn we vertrokken richting onze eindbestemming Gatlinburg. We zouden nog veel meer kunnen doen in Chattanooga maar we hadden ook nog 3 uur te rijden. Het laatste stuk van de route liep door “Smokey Mountains National Park” erg mooi en groen! Morgen gaan we dit park verder bekijken.

GatlinburgGreat Smokey mountains

De avond hebben we nog even doorgebracht in Gatlinburg, echt een toeristenstad met alleen maar gekkigheid. Allerlei attracties, arcade hallen, winkels enz… en alleen maar toeristen, de een nog gekker dan de ander. Een crazy milkshake kon dus ook niet ontbreken ;)

GatlinburgGatlinburgGatlinburgCrazy Shake

1. Elly:
    3 juni 2023
    Prachtig die grotten. Doet mij denken aan Han Glenn….zijn deze grotten mooier.
  2. Henna:
    3 juni 2023
    De grotten zijn zeker mooi. Maar het park gaat ook een mooie dag worden, zo te zien. En even lekker mee doen met die gekke toeristen 😁
  3. Inge:
    3 juni 2023
    Wat een fantastische reis. Leuk om jullie te kunnen 'volgen'. Geniet nog volop van wat komen gaat!